Deklaracja dostępności

Sukces uczniów naszej szkoły w konkursie czytelniczym

                                                                                                                                                   Są książki, które się czyta.
                                                                                                                                         Są książki, które się pochłania.
Są książki, które pochłaniają czytającego.

                                                                      Maria Pruszkowska

                                                                                                                         

 

                    8 czerwca br.  w Zespole Szkół im. ks. prof. Józefa Tischnera w Starym Sączu  odbył się Szkolny Konkurs Czytelniczy dla  uczniów ósmych  klas Szkół Podstawowych.
Tegoroczna edycja konkursu, której temat brzmiał: W świecie fantastyki – bohaterowie „Hobbita, czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkiena,  inspirowana była 130. rocznicą  urodzin  pisarza i 85. rocznicą wydania powieści.
W konkursie mogli wziąć udział uczniowie klas ósmych ze Starego Sącza i okolicznych gmin.  Zgłosiło się 18 miłośników powieści fantasy z 6 szkół, a wśród nich byli reprezentanci  naszej szkoły: Amelia Biel ( VIII c), Błażej Kapłon (VIII a) i  Łucja Masiarz ( VIII a). 

Zadania konkursowe miały formę testu pisemnego obejmującego zadania zamknięte i krótkie otwarte. W zaszczytnym  gronie znawców  bohaterów „Hobbita, czyli tam i z powrotem” znalazł się Błażej Kapłon, który zdobył III miejsce, natomiast Amelii Biel przysznano wyróżnienie. 
Zwycięzcy konkursu zostali uhonorowani dyplomami oraz nagrodami książkowymi, natomiast wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy.

W eliminacjach szkolnych najlepszą znajomością powieści Tolkiena wykazała się Łucja Masiarz, zajmując I miejsce, II pozycję wywalczyła Amelia Biel, a IIIBłażej Kapłon.

Zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom etapu szkolnego i międzyszkolnego serdecznie gratulujemy, życząc dalszych sukcesów w odkrywaniu wartości literatury.